Summer School Rules, Academic Calender, Fees, Courses

28-06-2016

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2015-2016 ÖĞRETİM YILI YAZ ÖĞRETİMİ

Yaz okulundan ders almak isteyen öğrencilerimizin aşağıda belirtilen açıklamalar doğrultusunda işlem yapmaları gerekmektedir.

GENEL KURALLAR

  1. Ders alma işlemleri “Üniversitemiz Yaz Öğretimi Uygulama Esasları ” hükümleri doğrultusunda yapılacaktır.
  2. Daha önce alınan ve başarısız olunan dersler alınabilir.
  3. Daha önce alınan ve başarılı olunan, ancak not yükseltmek amacıyla yeniden alınmak istenen dersler alınabilir. Bu durumda, son alınan not geçerli olur.
  4. Başarısız olunması veya not yükseltmek amacıyla seçmeli dersler yerine öğretim planında aynı dönemde yer alan bir başka seçmeli ders alınabilir.
  5. Mezuniyete hak kazanmış öğrenciler yaz okulundan ders alamazlar.
  6. 2015 – 2016 bahar yarıyılı bütünleme sınav sonuçları sonrasında kümülatif not ortalaması 1,80 ve üzeri olan öğrencilerimiz, daha önce alamadıkları dersler de dahil olmak üzere bulundukları yarıyılın veya öncesinin derslerini Kümülâtif not ortalaması 1,79 ve altı olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri alamazlar.
  7. Alt yarıyıllara ait tüm derslerini almış ve başarılı olmuş öğrenciler üst yarıyıllara ait dersleri de yaz öğretiminde alabilirler.
  8. Fakültemiz öğrencileri ve başka okullardan gelip okulumuzda yaz okulundan katılacak öğrenciler için yaz okulundan alınabilecek azami ders sayısı 3 (toplam haftalık ders kredisi 12’yi geçemez) ile sınırlıdır.
  9. Bu duyuru metninin altında tablo 4’te da bulunan açılmayacak dersler ile yeteri kadar öğrenci tarafından kayıt sonrası seçilmediği için açılmayan dersler başka bir yüksek öğretim kurumunun yaz okulundan alınabilir. Bunun için öğrencimizin dersi almak istediği yüksek öğretim kurumundan alacağı ders içeriğini eklediği bir dilekçe ile öğrenci işleri büromuza başvurması gerekmektedir. Yapılacak inceleme sonucu ders içeriğinin uygun olması durumunda, söz konusu öğrencilere bu dersin başka bir yüksek öğretim kurumunun yaz okulundan almasına izin verilecektir. FAKÜLTEMİZDEN ONAY ALINMADAN, BAŞKA BİR YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN YAZ OKULUNDAN ALINMIŞ DERSLER KABUL EDİLMEYECEKTİR.
  10. Tasfiye statüsündeki bir dersten sorumluluğu bulunan öğrencilerimiz, dersin açılması halinde, söz konusu dersi yaz okulunda alabilirler.
  11. Yaz okulundan ders alınabilmesi için, dersin ait olduğu dönemde öğrenim hakkının dondurulmamış olması gerekir.

Yaz okulu akademik takvimi Tablo 1 ’de, 2015-2016 öğretim dönemi yaz okulu ders ücretleri Tablo 2 ‘de, DEÜ-İİBF Öğrenci İşleri Bürosu İletişim bilgileri Tablo 3 ’de, yaz okulunda bölümlerimizden öğretim üyesi görevlendirilmesi yapılmadığından açılmayacak dersler Tablo 4 ’de belirtilmiştir. Tablo 5 ’de ise açılması olası dersler ve eşlenikleri yer almaktadır.

TABLO 1: 2015–2016 ÖĞRETİM YILI YAZ OKULU AKADEMİK TAKVİMİ

Ön Kayıt Tarihleri Ön Kayıt Yoktur
Kesin Kayıt İşlemleri Başlangıç Tarihi 20 Temmuz 2016 Saat: 10.00
20 Temmuz 2016 Tarihinden önce kayıt ekranında fakültemiz görülebilir durumda olmayacaktır.
Kesin Kayıt İşlemleri Bitiş Tarihi 22 Temmuz 2016 Saat: 17.30
Yeni Ders Seçimi İçin Kayıt İşlemleri (Sadece Kesin Kayıt Sonunda Yeterli Sayıya Ulaşamayan Derslerin Yerine) 25 Temmuz 2016 Saat: 11.00
Yeni Ders Seçimi İçin Kayıt İşlemleri (Sadece Kesin Kayıt Sonunda Yeterli Sayıya Ulaşamayan Derslerin Yerine) 25 Temmuz 2016 Saat: 17.30
Derslerin Yürütülmesi 25.07.2016 – 02.09.2016
Ara Sınavlar 15.08.2016 – 20.08.2016
Final Sınavları 05.09.2016 – 09.09.2016


TABLO 2: 2015-2016 ÖĞRETİM YILI YAZ OKULU DERS ÜCRETLERİ

2 kredilik Ders İçin (Ders Başına) 46.16 TL
3 kredilik Ders İçin (Ders Başına) 72.24 TL

TABLO 3: DEÜ – İİBF ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROSU İLETİŞİM BİLGİLERİ

BÖLÜMLER
İLGİLİ TELEFON E-POSTA ADRESİ
İşletme (Örgün) Tamer ÇETİN 301 04 26 tamer.cetin (@)deu.edu.tr
İşletme (İ.Ö) Serdar ÖZDEMİR 301 04 26 serdar.ozdemir(@)deu.edu.tr
İktisat (Örgün) Kübra BÜYÜBALCI 301 04 23 kubra.buyukbalci@)deu.edu.tr
İktisat (İ.Ö.) Şevket AYDEMİR 301 04 23 sevket.aydemir(@)deu.edu.tr
Çalışma Ekonomisi ve End.İliş. (Örgün ve İ.Ö) Hatice DEMİRAYAK 301 04 25 h.demirayak(@)deu.edu.tr
Kamu Yönetimi (Örgün ve İ.Ö) Erol YILDIRIM 301 04 25 erol.yildirim(@)deu.edu.tr
Ekonometri (Örgün ve İ.Ö) , Yönetim Bilişim Sistemleri (Örgün) Fethi ÇAKARLI 301 04 17 fethi.cakarli@deu.edu.tr
Maliye (Örgün ve İ.Ö) Sevgi SUNA 301 04 17 sevgi.suna@deu.edu.tr


KAYIT İŞLEMLERİNE GİRİŞ


FAKÜLTEMİZ ÖĞRENCİLERİ İÇİN

DEBİS Kullanıcı Adı numaranız@ogr.deu.edu.tr şeklinde
Şifre
Doğum Tarihiniz (tarafınızdan değiştirilmediyse)


Şifrenizle ilgili bir sorun yaşamanız durumunda selma.hariri@deu.edu.tr adresine başvurabilirsiniz.


FAKÜLTEMİZ DIŞINDAN GELEREK YAZ OKULUNA KATILMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLER İÇİN

DEBİS kullanıcı adı yazokulu@ogr.deu.edu.tr şeklindedir.
Şifre yazokulu


Yeni kullanıcı oluşturma formuna istenilen bilgileri giren öğrenciye sistem tarafından bir öğrenci numarası (Örneğin, 3015000002) ve kullanıcı adı (Örneğin, 3015000002@ogr.deu.edu.tr) ile şifre verilir. Öğrenci aldığı kullanıcı adı ve şifresini kullanarak DEBİS’e giriş yapar. Numara ve şifre mail olarak da gönderileceğinden bilgilerin doğru girilmesi önemlidir. Ders seçimi ve işlemleri verilen numara ve şifre ile yapılacaktır.


Form doldurulurken tanımlanacak olan IBAN bilgilerinin doğru girilmesi ve kayıt yaptıracak olan öğrenciye ait olması, muhtemel ücret iadelerinin yapılabilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. IBAN numarasının kayıt yaptıran öğrencinin kendisine ait olmaması veya IBAN numarasının hatalı olması halinde ücret iadesi yapılamamaktadır.

Öğrencilerimiz Şekil 1’de yer alan Yaz okulu kayıt diagramı adımlarını izleyerek kayıtlarını sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirler.

ŞEKİL 1: YAZ OKULU KAYIT DİYAGRAMI

2015-2016-yaz-okulu-sekil-1

Not: Aşağıda Yaz Okulu’nda açılması planlanan dersler tablosunda, yaz okulunda almak istediğiniz dersiniz hangi bölüm kodu taşıyorsa o bölüm başlığı altında yer almaktadır. Yapmanız gereken; dersinizin tam adını “Eşlenik Ders” sütununda bulmanız ve “Dersi Alan Bölüm” sütununda bölümünüzü teyit ederek, bu dersiniz için yaz okulunda “Dersin Açılacağı Bölüm” ve “Açılacak Ders” sütunundaki derse kaydınızı yapmaktır.

KAYIT İŞLEMLERİ

  1. Kayıt işlemleri http://kayit.deu.edu.tr/ adresinden yapılabilir. Kayıt sayfasında kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapmalısınız. Karşınıza çıkacak bilgi ekranında boş görünen kişisel bilgilerinizi mutlaka tamamlamalısınız. Bu aşamada, değiştirmek istediğiniz kişisel bilgilerinizi de değiştirebilirsiniz. Sizinle iletişimi sağlamak için kullanılacak olan e-posta adresinizin düzenli olarak takip ettiğiniz ve kendinize ait bir adres olması önemlidir.
  2. Seçmiş olduğunuz dersler, sistem tarafından ders programından kontrol edilerek, çakışma olup olmadığı kontrol edilecektir. Seçtiğiniz derslerde çakışma yoksa bir sonraki aşamaya geçebileceksiniz. Seçtiğiniz derslerde program çakışması varsa, geriye dönerek ders seçiminizi yenilemeniz istenecektir.
  3. Yaptığınız ders seçimine göre ders ücretleri borç olarak üzerinize yüklenecek ve toplam tutar onay sonrası ekranda görüntülenecektir. Ders başına ücretler Tablo 2’de belirtilmiştir. Söz konusu ücreti herhangi bir İş Bankası şubesine öğrenci numaranızı, adınızı ve fakülte adını belirterek yatırdıktan sonra kesin kayıt işleminiz tamamlanmış olur. Ders ücreti yatırılmadığı durumda kayıt işleminiz geçersiz olur.
  4. Ders kaydını tamamladıktan sonra kayıt ekranına giremeyeceğinizden kaydınızı dikkatli yapmanız önerilir.
  5. Kayıt işlemlerinin sonunda üretilecek PDF dosyası şeklindeki kayıt formunun çıktısını alıp saklamanız zorunludur.
  6. Kayıt işlemlerinizin sonunda seçmiş olduğunuz derslere ait şube bilgilerini ve derslik bilgilerini dikkatli bir şekilde kontrol ediniz. Seçmiş olduğunuz derslere ait olduğu şubede devam etmeniz ve sınavlara da bu şubelerde girmeniz gerekmektedir. Aksi durumda devamlılığınız ve sınavınız geçersiz sayılacaktır.
  7. Türk ve Akraba Topluluklarından gelip devlet burslusu olan öğrenciler ders ücreti ödemeyeceklerdir. Ancak kayıt yaptırmak zorundadırlar.
  8. Diğer üniversitelerden yaz okuluna katılan öğrencilerin en geç 27 Temmuz 2016 tarihine kadar kendi okullarından aldıkları bir adet öğrenci belgesini ( Öğrencilerin, E-devlet (www.turkiye.gov.tr) üzerinden alınan yeni tarihli öğrenci belgelerini Fakültemize Öğrenci İşleri birimine ilk hafta teslim etmeleri gerekmektedir. fakültemizde oluşan öğrenci numarasını da yazarak İİBF Öğrenci İşleri Bürosu’na teslim etmeleri gerekmektedir. Kampüse giriş-çıkışlarda kullanılacak ve Madde 11 gereği sağlanması gereken devamların işlenmesi için gerekli olacak geçici kartlar öğrenci işlerinden teslim alınacaktır. Diğer üniversitelerden katılan öğrencilerin fakültemizden ders almalarının kendi üniversitelerince uygun bulunduğuna dair herhangi bir yazı/karar istenmeyecek olup, tüm sorumluluk tamamen öğrenciye ait olacaktır.
  9. Herhangi bir sorunla karşılaşılması durumunda bölümünüzle ilgili öğrenci işleri memuruna Tablo 3’deki iletişim bilgilerini kullanarak ulaşabilirsiniz. Fakültemiz dışından katılan öğrenciler, bir sorunla karşılaşmaları halinde, Öğrenci İşleri Şefi ile iletişime geçebilirler.
  10. Kayıt işlemleri sonucunda açılması için yeterli sayılara ulaşılamayan dersler kapatılacaktır. Kapatılan dersler 25 Temmuz 2016 sabahı iibf.deu.edu.tr adresinde ilan edilecektir. Kapanan dersleri seçmiş olan öğrenciler istemeleri durumunda açılan yeni bir derse 25 Temmuz 2016 mesai bitimine kadar tekrar kayıt yapabilirler. Bu öğrencilerin sisteme giriş yaparak, ders seçimi işlemini tekrarlamaları gerekmektedir. Öğrenciler tekrar kayıt hakkı aldıklarında önceki kayıtlarında açılan dersler ile ilgili bir değişiklik yapamazlar. Sadece açılmayan dersin yerine ders seçebilirler. Ders seçimi tamamlandıktan sonra ders ücretlerinde oluşan farkın tekrar bankaya yatırılması gerekmektedir. Aksi durumda tüm kayıt geçersiz sayılacaktır. Ders ücreti farkı eksi yönde ise iadesi yapılacaktır. Kapanan ders/dersleri değiştirmek istemeyen öğrenciler herhangi bir işlem yapmayacaklardır. Kapanan dersleri seçen öğrencilerin, bu dersler için yatırmış oldukları ücretler iade edilecektir.
  11. Yaz okulunda derslere devam zorunlu olup, DEÜ – İİBF Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları gereği derslerin %70’ine devam etmeyen öğrenciler final sınavına alınmazlar, kendi inisiyatifi doğrultusunda sınava girmiş olsalar bile, notları geçersiz sayılır ve işlenmez.

TABLO 4 – BÖLÜMLERİMİZDEN ÖĞRETİM ÜYESİ GÖREVLENDİRİLMESİ YAPILMADIĞINDAN AÇILMAYACAK DERSLER LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ.
TABLO 5: AÇILMASI MUHTEMEL DERSLER VE EŞLENİK DERSLER LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ.

Create Timestamp : 27/06/2016 16:50 | Last Update Timestamp : 11/07/2016 18:22